FAQ


1. Zijn jullie een serieus bedrijf?

Absoluut! GameSpin is een geregistreerd bedrijf bij de Kamer van Koophandel onder KvK-nummer 90044541. Maar wij zijn ook weer niet ZO serieus. Er kan altijd een glimlach vanaf. En als je een grapje maakt, beloven we altijd even mee te lachen, ook als het niet echt grappig was.

2. Waar komen de goederen vandaan?

Deze specifieke 'Q' zullen wij updaten naarmate GameSpin groeit. Voor nu spelen wij in op de gaming marktbehoefte door goederen te importeren vanuit de VS. Wij zijn een officiële internationale retailer voor Retro Fighters®. Je kunt hun website bezoeken via de volgende link: https://retrofighters.com/. Wel terugkomen, hoor je! :)

In de tussentijd blijven wij kijken waar wij nog meer kunnen inspelen op de gaming marktbehoefte. Zodra wij groeien of andere zaken aanbieden, zullen wij hier vermelden waar zij precies vandaan komen. Als een spin in het web! (da's ene goeien he...zelden zo gelachen!)

3. Als ik nu bestel, wanneer heb ik mijn gaming spullen dan in huis?

Bij bestelling vanuit de directe voorraad van GameSpin op werkdagen voor 15:00 uur, ontvang je de gaming spullen de volgende dag in huis/op het afhaalpunt. Bestellingen gedaan na vrijdagmiddag 15:00 uur, of in het weekend, ontvang je de daaropvolgende dinsdag in huis/op het afhaalpunt. Hierbij zijn wij uiteraard afhankelijk van de doorlooptijd van de pakketdiensten. Eventuele vertraging vanuit een pakketdienst is buiten onze invloed.

 

Ophalen bieden wij momenteel nog niet aan. 

 

Woon je in België of Luxemburg, dan is verzending gewoon mogelijk. Maar de levertijd is in dat geval 2-3 werkdagen.

Woon je in Frankrijk of Duitsland, dan is verzending ook gewoon mogelijk. Levertijd is dan 2-5 werkdagen.

Woon je elders in de Europa, dan is verzending mogelijk naar de meeste landen. In dat geval geldt dat je 3-10 werkdagen moet aanhouden. Houdt buiten de EU rekening met eventuele invoerkosten/inklaringskosten in het land van bestemming. Deze komen namelijk voor de rekening van de ontvanger.

 

BELANGRIJK: Bij bestelling vanuit de leverancier is de levertijd iets langer is, ongeveer 2 weken. Dit staat netjes bij elk product waar dit van toepassing is. Bij internationale verzendingen komen deze 2 weken bovenop de reguliere verzendtijd.

Let wel: Mocht je een combinatie van levertijden hebben, dan geldt de langste levertijd. Wij versturen een bestelling zoveel als mogelijk binnen één verzending.

 

PRE-ORDERS: Mocht je een pre-order plaatsen, dan komt deze bestelling natuurlijk pas beschikbaar wanneer het product gereleased wordt. Wanneer je het product ontvangt is dus afhankelijk van de releasedatum. Met Retro Fighters producten moet je er rekening mee houden dat de leverancier in Amerika zit. De levering naar GameSpin duurt ongeveer een week. Wij maken ons er uiteraard hard voor dat pre-ordered producten op de releasedatum al in NL zijn. Dit is echter niet altijd mogelijk.

4. Naar welke landen kunnen wij verzending aanbieden?

Vooralsnog begint GameSpin met verzending binnen de EU en continentaal Europa, met uitzondering van eventuele (tijdelijke) crisis- en/of rampgebieden binnen de EU of Europa. Denk daarbij aan Oekraïne. Bovendien zijn wij gehouden aan de Europese en Nederlandse regelgeving. Een aantal landen of gebieden zijn dus uitgesloten of aangemerkt als risicogebied.

 

De buitengrenzen zijn in feite dus:

West: Atlantische Oceaan

Noord: Noordelijke Landsgrenzen Scandinavië

Oost: Westelijke grens Rusland

Zuidoost: Zuidoostgrens Bulgarije en Griekenland, Westelijke-/Noordelijke grens Zwarte Zee.

Zuid: Middellandse Zee

 

Welke (Europese) landen of gebieden zijn uitgesloten:

Rusland, Belarus, Oekraïne, Turkije, Bosnië en Herzegovina, Kosovo, Moldavië, Albanië, Malta, Montenegro, Canarische Eilanden.

 

Alle rechten zijn hierbij voorbehouden.

5. Wat zijn de verzendkosten?

Binnen Nederland zijn de verzendkosten afhankelijk of je kiest voor PostNL (€ 5,95) of DPD (€ 5,95) of DHL Verzekerde verzending (€ 8,45). Uiteraard bieden wij voor deze 3 partijen verzending naar een ophaalpunt aan, welke meestal € 1,00 goedkoper zijn.

Let op: Woon je in Maarssenbroek, stuur dan even een berichtje via ons contactformulier, keuze "Verzending", voordat je besteld. We'll take care of ya'!

 

Buiten Nederland verzenden wij via PostNL en DHL. Dit tarief is afhankelijk van het land van bestemming, gewicht en natuurlijk de pakketdienst.

Naar België en Duitsland zijn de verzendkosten € 9,95 (tot 23kg).

 

Benieuwd naar (overige) internationale tarieven? Stuur dan even een berichtje via ons contactformulier, keuze "Verzending". We'll sort you out, mate.

LET OP: Houdt buiten de EU rekening met eventuele invoerkosten/inklaringskosten in het land van bestemming. Deze komen namelijk voor de rekening van de ontvanger. Indien de verzending bij land van aankomst om wat voor reden wordt geweigerd door de klant, volgt er geen terugbetaling van verzendkosten. Daarnaast komen eventuele retourkosten als gevolg hiervan voor rekening van de klant. Wij brengen dan tevens een bedrag van 15% in rekening als re-stocking fee.

 

Let op: naarmate wij meer verzendingen doen, zullen wij aangepaste (lees: BETERE) tarieven krijgen van de pakketdiensten. Simpel gezegd: Meer volume, lagere stuksprijs. Wij brengen graag zo laag mogelijke verzendkosten in rekening, wel zo prettig voor jou als klant. Dat kan ook betekenen dat een bepaalde pakketdienst op termijn kan verdwijnen als keuze, als het onderlinge verschil te groot wordt. De laagste prijs wint immers. Uiteraard met het oog op de hoogste kwaliteit.

 

Momenteel nog geen gratis verzendkosten. Hier gaan wij in de toekomst aan werken. "Hey we gotta eat too you know!"

6. Is ophalen van mijn gaming spullen mogelijk?

Ophalen biedt GameSpin momenteel nog niet aan. Simpelweg omdat ons huidige adres een privéadres is en dat houden we graag privé (you dig?). Het plan is om op termijn een zakelijke locatie te openen (als we later een grote jongen zijn). Vanaf dat moment is kosteloos afhalen en retourneren op locatie natuurlijk wel mogelijk. Wanneer dat zo ver is? Who knows...? Daar ligt een mooie rol voor jou, als de klant. M-m-m-more sales, m-m-m-more money. M-m-m-more money, b-b-b-better accomocations. (or speech therapy)

7. Welke betaalmogelijkheden bieden wij aan?

Bij het afrekenen biedt GameSpin de keuze om te betalen met iDeal en PayPal. Voor de Belgische klanten bieden wij ook Bancontact, Belfius Direct Net en KBC/CBC Payment Button aan. Voor de Duitse klanten bieden wij Giropay aan. Voor de Poolse klanten bieden wij Przelewy24 aan. En binnen de SEPA-zone bieden wij ook SEPA-overboeking. Tot slot is er nog Klarna Sofort als alternatief voor een aantal Europese landen.

8. Hoe zit het met garantie?

Het voordeel is dat wij vooralsnog geen "refurbished" gaming gear verkopen. Wij verkopen gewoon nieuwe gaming gear. Dit betekent dat wij de kwaliteit en de werking kunnen en willen garanderen. Mocht het desondanks zo zijn dat de gaming gear na aankomst niet naar behoren werkt, dan kun je binnen 30 dagen het retourproces starten via ons contactformulier, keuze "Retour". En daarna kun je het product binnen 14 dagen retour zenden. In geval van een garantieverzoek, zijn de verzendkosten voor het retourneren van jouw adres naar de webwinkel voor onze rekening, tenzij uit onderzoek geen gebreken blijken. Raadpleeg voor de exacte tarieven de website van jouw vervoerder. 

Wij beoordelen en onderzoeken de geretourneerde producten binnen 7 dagen en we zoeken samen met jou naar een passende oplossing. Ruilen of het aankoopbedrag terug. Het eventuele aankoopbedrag, indien van toepassing, wordt vervolgens binnen 7 dagen teruggestort via dezelfde betaalmethode.

 

Neem overigens in deze situatie altijd eerst even contact met ons op, voordat je een retour proces opstart. Soms is immers een simpele trouble-shooting al voldoende. We staan je graag ter dienst.

 

LET OP: Het recht op garantie komt te vervallen wanneer uit onderzoek blijkt dat er (opzettelijk) onjuist gebruik is gemaakt van de producten. Hierbij zijn alle rechten voorbehouden.

 

BELANGRIJK: In verband met de combinatie van hoog-risico gebied + hoogte van de (standaard verzekerde) verzendkosten accepteren wij geen retourzendingen vanuit Bulgarije, Roemenië, Servië en Noord-Macedonië. Bovenstaande is dus niet van toepassing op deze landen en wij bieden daar geen garantie. De klant bestelt vanuit die landen op eigen risico.

 

Zie ook de Algemene voorwaarden.

9. Is er een mogelijkheid om de gaming gear te retourneren (Herroeppingsrecht)?

Je kunt de bestelling, mits ongeopend, verzegeld en onbeschadigd, binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van reden retour melden. Je kunt hiervoor het retourproces starten via ons contactformulier, keuze "Retour". En daarna kun je het product binnen 14 dagen retour zenden. De verzendkosten voor het retourneren van jouw adres naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Raadpleeg voor de exacte tarieven de website van jouw vervoerder.

 

Wij beoordelen de geretourneerde producten binnen 7 dagen. Indien de geretourneerde producten nog in nieuwstaat, verzegeld en onbeschadigd zijn, krijg je vervolgens het aankoopbedrag binnen 7 dagen retour via dezelfde betaalmethode.

 

Na 14 dagen komt het herroepingsrecht te vervallen en is de aankoop definitief. Maar ben je desondanks niet tevreden, neem dan even contact met ons op over je bestelling. We willen graag dat je tevreden bent. En dat je blijft terugkeren. Forever...and ever... (crazy sideways-face)

 

BELANGRIJK: In verband met de combinatie van hoog-risico gebied + hoogte van de (standaard verzekerde) verzendkosten accepteren wij geen retourzendingen vanuit Bulgarije, Roemenië, Servië en Noord-Macedonië. Bovenstaande is dus niet van toepassing op deze landen en wij bieden daar geen Herroepingsrecht. De klant bestelt vanuit die landen op eigen risico.

 

Zie ook de Algemene voorwaarden.

10. Klachten?

Mocht je om wat voor reden dan ook een klacht willen indienen, neem dan even contact met ons op. Geef duidelijk aan wat precies je klacht is en om welk eventueel product het gaat. Belangrijk is om een eventueel factuurnummer mee te geven, dat maakt de beoordeling van jouw klacht gemakkelijker. We zullen jou in ieder geval een ontvangstbevestiging sturen en, indien mogelijk, een termijn waarbinnen je inhoudelijk reactie krijgt. Wij doen ons best om uiterlijk binnen 7 dagen inhoudelijk op jouw klacht in te gaan. Samen zoeken we naar een eventuele oplossing voor jouw klacht.

 

Zie ook de Algemene voorwaarden.

11. Troubleshooting met producten?

De antwoorden op verschillende vragen over de producten die wij aanbieden worden gelukkig in vele getale op internet aangeboden. Er zijn immers ALTIJD testers op Youtube of op de vele fora zoals Reddit. (hulde aan kritische gaming community en haar grondigheid)

 

GameSpin biedt tot op zekere hoogte ook de mogelijkheid om je te helpen als je met vragen over je product zit. Try us. Neem contact met ons op bij vragen. We proberen je bij troubleshooting binnen 48 uur te helpen. Eventueel kloppen we samen aan bij de leverancier, mochten wij het antwoord zelf niet hebben. De leverancier bezit immers de meeste kennis van de door hen aangeboden producten.

12 Hoe eerlijk zijn de prijzen?

GameSpin doet er alles aan om jou een fair price te bieden. Je ziet toch vaak dat gaming shops voor nieuwe artikelen (dat geldt dubbel voor import) behoorlijke prijzen rekenen. Wij vinden dit werk leuk en genieten ervan om jullie te voorzien van vette retro gaming gear. En wij doen er alles aan om de prijzen zo laag mogelijk te houden. Er moet uiteraard geld verdiend worden, maar niet over jouw rug heen. Leven is al duur genoeg. Dit betekent kneiterharde onderhandelingen met de leveranciers (à la The Sopranos: Link), met uiteraard jullie "puss'in'boots-groot-ogen" in gedachten en natuurlijk zo strak mogelijk afspraken met de pakketbezorgdienst(en). It is an ongoing business op dat gebied.

 

Mocht je nieuwsgierig zijn naar de prijs van een product en je kunt deze prijs even niet vinden, stuur ons gerust een berichtje via ons contactformulier. Dan zullen we je zo snel mogelijk een prijsopgave doorgeven.

13. Producten op voorraad?

De website houdt automatisch bij wat er op voorraad is. Als je bij producten een prijs ziet staan, dan zijn deze daadwerkelijk te koop, klaar voor verzending. Uitverkochte producten geven wij doorgaans niet weer op de website. Tenzij wij, bij uitzondering, een mogelijkheid willen bieden aan jou om je aan te melden voor een mailing list, wanneer een bepaald product weer op voorraad is gekomen.

14. Product niet op voorraad?

Onze productvoorraad is afhankelijk van de hoeveelheid producten die wij afnemen bij de leveranciers. En dat hangt af van de voorraad van de leverancier en natuurlijk de grootte van onze bestelling. Het kan zijn dat wij een product tijdelijk niet op voorraad hebben. Maar alle producten - welke in scope zijn - komen natuurlijk uiteindelijk weer een keer op voorraad, aangezien wij regelmatig bestellen bij de leverancier. Om een eenmalige vrijblijvende e-mail te ontvangen zodra we het product weer binnen krijgen, kun je je aanmelden voor een berichtje via ons contactformulier, keuze "Uitverkocht product". Laat ons in dat geval welke producten je graag zou willen hebben.

 

Mocht je ons willen tippen over producten die wij momenteel nog niet voeren, en als deze ook nog niet verkocht worden bij een NL/BE concurrent, dan kun je ons een berichtje sturen via ons contactformulier, keuze "Tip/Feedback". Wij zijn een groeiend bedrijf en altijd op zoek naar niche-markten die onvervuld zijn. Op die manier dragen wij ons steentje bij aan de retro gaming industrie. Het moet wel echt gaan om aftermarket en nieuwe producten. Refurbished is momenteel uitgesloten.